Johnathan R. Razorback- Admin
- Messages : 20739
Date d'inscription : 12/08/2013
Localisation : France
par Johnathan R. Razorback Lun 21 Aoû - 21:22
"Low camera angle is sometimes used to construct product superiority, for example, in the case of expensive cars such as Mercedes-Benz and BMW. Viewers look up to the cars (and the characters), as if they are superior. Such advertisements thus persuade viewers by subliminally guide their interpretation of the car as a symbol of high status."
-Dezheng Feng & Kay O’Halloran, "The visual representation of metaphor. A social semiotic approach", Review of Cognitive Linguistics, 11:2 (2013), 320–335.
_________________
« La question n’est pas de constater que les gens vivent plus ou moins pauvrement, mais toujours d’une manière qui leur échappe. » -Guy Debord, Critique de la séparation (1961).
« Rien de grand ne s’est jamais accompli dans le monde sans passion. » -Hegel, La Raison dans l'Histoire.
« Mais parfois le plus clair regard aime aussi l’ombre. » -Friedrich Hölderlin, "Pain et Vin".